Survivor Wiki
Advertisement
Survivor Wiki

Françoise Avignon is a contestant from Les Aventuriers de Koh-Lanta.

Profile

  • Age: 41 - Célibataire
  • Profession: Employée de mairie
  • Ville: Pas-de-Calais
  • Passion: La lecture, la danse et la musique
  • Devise: Aller où le vent me mène
  • Profil: Le samouraï
  • Elle aime: Le groove, la blanquette de veau, la Princesse de Clèves, la fidélité en amitié, le rouge à lèvres
  • Elle n'aime pas: Les pantalons, les habitudes, l'idée qu'on puisse manger de la viande de cheval, Tondre la pelouse, les serpents

« Aller où le vent la mène » : telle est la règle de vie que Françoise veut suivre. Elle est effectivement toujours prête à saisir les opportunités, à essayer des choses nouvelles. Ce qui ne veut pas dire qu'elle subit les événements, bien au contraire. Dans sa vie personnelle, Françoise, déçue par deux maris, à divorcé deux fois. Professionnellement, elle a dû renoncer très jeune à son rêve : devenir journaliste. À cause de problèmes familiaux et malgré une scolarité plutôt brillante, elle a donc commencé à travailler à 18 ans. Elle a alors multiplié les postes dans le domaine commercial. Françoise explique en riant qu'elle a à peu près tout vendu, depuis les vêtements jusqu'au café, en passant par les sanitaires… Ces changements sont directement liés à son amour de la nouveauté. Quand elle a fait le tour d'un domaine, Françoise aime aller en explorer un autre. Il y a dix ans, elle a donc abandonné le commerce pour entrer dans la fonction publique. Elle a d'abord travaillé pour l'office de tourisme d'une ville du Nord, puis au bureau d'aide sociale. Aujourd'hui, elle s'occupe de personnes âgées au service d'aide ménagère. Françoise n'a que 41 ans. Autant dire que demain, elle pourrait bien faire quelque chose de radicalement différent. Son souci principal ? Que ses deux filles - Alexandra qui a 21 ans et Ophélie qui en a 12 - soient fières d'elle. « C'est pour elles que je me décarcasse », dit elle. Et elle se décarcasse très bien, avec comme armes un appétit de vivre et une curiosité naturelle assez incroyables. Fort probable, dans ces conditions, que le vent la mènera dans une très bonne direction.

Koh-Lanta

During the tribal phase of the game, though Françoise received a few votes and voted incorrectly once, she was not targeted for elimination and had a steady position. After being elected as the Ambassador of her tribe, during the Ambassadors' Meeting, Korok representative William Lecomte wrote David Noël's name as the Ambassadors' vote for the first merge elimination and told Françoise that he chose David because he is the least likely to receive votes due to his likability. The pair agreed that they would only tell the rest of the merged tribe within two hours of the first merge elimination. However, William notoriously broke his promise to Françoise by telling his fellow original Korok tribe members that David is the Ambassadors' vote early enough so that they could strategize to vote David out. Upon hearing of William's betrayal, Françoise infamously insulted and lashed out at William multiple times, even threatening to slap him at one point. When the original Korok tribe members succeeded in eliminating David in a 6-5 vote, they were given an opening for a pagonging of the original Lanta-naï tribe members. At the Final Seven, Françoise and Gilles Nicolet, who had secured individual immunity, in an attempt to save the original from elimination in the upcoming vote, attempted to get Romain Bissol and Michèle Valembois to vote out William due to his duplicity instead of Françoise. This failed as Guénaëlle Biras and Patricia Tanguy, along with Romain and William, flipped on Michèle, though this still worked in their favour since an original Korok tribe member was still voted out. After this, Guénaëlle and Patricia finally agreed to vote out William with Françoise and Gilles at the next elimination. At the Final Five, due to Gilles winning individual immunity, Françoise was the only original Lanta-naï tribe member vulnerable for elimination. Guénaëlle and Patricia voted against Françoise in favour of keeping Romain out of loyalty, eliminating her just before the finale.

Voting History

Françoise's Voting History
Episode Françoise's
Votes
Voted Against
Françoise
1 Marie -
2 Lanta-naï Tribe Immune
3 Sandra Jean-Luc
4 Lanta-naï Tribe Immune
5 Lanta-naï Tribe Immune
6 Sandra Géraldine, Sandra
7 Michèle -
8 Michèle -
9 Géraldine -
10 William -
11 William -
12 Romain Guénaëlle,
Patricia, Romain
Voted Out, Day 40
Voted for
Sole Survivor
Gilles

Post Koh-Lanta

Trivia

References

Les Aventuriers de Koh-Lanta Castaways
 David
Lanta-naï
FRS1 david t.png
 Françoise
Lanta-naï
FRS1 francoise t.png
 Gaël
Korok
FRS1 gael t.png
 Géraldine
Lanta-naï
FRS1 geraldine t.png
 Gilles
Lanta-naï
FRS1 gilles t.png
FRS1 guenaelle t.png
 Guillaume
Korok
FRS1 guillaume t.png
 Harry
Korok
FRS1 harry t.png
 Jean-Luc
Lanta-naï
FRS1 jeanluc t.png
 Marie
Lanta-naï
FRS1 marie t.png
 Michèle
Korok
FRS1 michele t.png
 Patricia
Korok
FRS1 patricia t.png
 Romain
Korok
FRS1 romain t.png
 Sandra
Lanta-naï
FRS1 sandra t.png
 Stéphane
Lanta-naï
FRS1 stephane t.png
 William
Korok
FRS1 william t.png